tirsdag 26. februar 2013

Lanesplitter på Norsk

Lanesplitter på Norsk

Før jul fant jeg en oppskrift på ett flott skjørt som jeg hadde lyst å lage. Jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Dette skjørtet er både røft og varmt. Kjempetøft sammen med tykk strømpebukse og støvletter
Oppskriften er på engelsk men jeg tok rett og slett oversatte den til norsk :)

Jeg har brukt Noro Silk Garden nr 319 ca 7 nøster pinner nr 4,5 Da gikk det til rett under kneet.





Lanesplitter skjørt: Denne oppskriften er ikke vanskelig og resultatet blir kjempetøft

Bruk helst 2 kontrastfarger får fine striper da gjerne 1 i multifarger eller 2 som jeg har gjort.

Strikkes frem og tilbake

Legg opp 4 masker i 1. farge
1 p rett øk i (første og siste maske)
2p rett

Skift farge:
3 p rett (øk i første og siste maske)
4 p vrang

Gjenta disse til du har den lengde du ønsker på skjørtet(minus linning om du ønsker det)

1 p rett (øk i første maske og strikk de 2 siste sammen)
2 p
rett

Skift farge:
3 p rett (øk i første og strikk de 2 siste sammen)
4 p vrang

Gjenta disse til du har livvidden du ønsker(omkrets)

1 p rett (strikk de 2 første og de 2 siste sammen)
2 p
rett

Skift farge:
3 p rett (strikk de 2 første og de 2 siste sammen)
4 p vrang

Gjenta disse til du har 4 masker igjen. Da vil du ha et langt avlangt stykke, sy sammen kortsidene. Jeg laget linning ved å plukke opp masker langs hele kanten oppe strikket rett ca 3 cm 1 p vrang og 3 nye cm, sydde den til på baksiden og skal ha strikk inni.

Her er orginal oppskriften der en kan se bilder

Lykke til

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar