fredag 17. januar 2014

Reste garn blir til.....

Jeg må bare ha en seriøs opprydning i restegarnet mitt. Men så er det jo det at jeg har så vondt for å kaste noe.....

Så her er løsningen: Jeg skal strikke resteluer, som skal gis til Ukraina.

Her er har jeg lagt opp 90 masker  på pinner nr 3.5 strikket ca 2 cm vrangbord. Økt 6 masker strikket til luen måler ca 14 cm og så feller jeg 6 masker jevnt fordelt hver 2 omgang totalt 4 ganger. Fortsett fellingen hver omgang til det er 24 masker igjen. Da strikker jeg 2 og 2 masker sammen til det er 12 masker igjen. Klipper en raus tråd og trer gjennom resten av maskene. Fest trådene godt og vips en lue er klar.
Hvis en har flere farger i samme garn kan en jo lage litt mønster eller striper som jeg har gjort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar