fredag 5. september 2014

Dragonfly sokker

Dragonfly/Øyenstikker sokker. Jeg liker bedre det engelske ordet på disse flotte insektene. For øyenstikkere er jo til å skremme ungene med. Jeg var iallfall redd for at de skulle sikte på øynene mine.

Jeg har vært så heldig å fått lov å være teststrikker på disse nydelige sokkene som Lillcat har designet.

Jeg falt pladask for mønsteret med en gang jeg så det, og grublet litt på hvilke farger jeg skulle velge. Men da jeg kom på det fine Regia garnet jeg kjøpte sist jeg var i Haugesund smilte jeg for meg selv. For det ville være perfekt med det lilla/svart stripede sammen med limegrønn/gul Sentimento som dufter av lavendel.



La opp på pinner nr 2.5 og ble helt hekta på å se hvordan mønseret vokste frem. Det gikk med ca 50 gr bunnfarge og 30 gr mønsterfarge. Da er de blitt ca str 41


Jeg kan ikke si annet enn at jeg er strålende fornøyd med hvordan disse ble til slutt. Så takk til Lill for at du laget nok et fantastisk flott mønster.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar