torsdag 1. januar 2015

Coca Cola sokker

 Vil ønske alle mine lesere Godt Nytt År. Nå skal det sies at i skrivende stund sitter jeg i Thailand å koser meg med 25 grader +.
Var på stranden å så et fantastisk fyrverkeri. Samt noe jeg aldri har sett før, de sender opp lanterner som de setter fyr under(de blir fyldt med varm luft). Resultatet er et flott varmt skue av flyvende lanterner. Men helt ufarligt er det nok ikke, for en skulle ha øynene i nakken for ikke å få en i hode. Litt mange turister som skulle sende opp også, og ikke alle hadde like god greie på hvordan det skulle gjøres.



Så vil jeg vise frem Coca Cola sokkene jeg laget før jul
 Disse er egen komponerte. Det vil si at jeg har laget et diagram på 56 masker

Coca cola sokkene ble til siden jeg hadde så lyst å gi et par til en venninne som liker Coca Cola. Men jeg fant ingen oppskrifter på sokker.









































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































Jeg la opp 56 masker i rød PT5, strikket vrangbord med 1 rett 1 vrang. Så hadde jeg 5 omganger med glattstrikk før jeg begynte på diagrammet. Avsluttet diagrammet med nye 5 omganger med rødt.
Den sorte delen består av en 4 rette 1 vrang, ribb siden flasken er utformet slik. Hælen jeg har laget er en såkalt hel med forkortede rader, men det hadde sikkert fungert med en vanlig hel også

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar