lørdag 5. september 2015

Patentstrikket hals

Nå er det en stund siden jeg blogget sist. Ikke forde jeg ikke strikker, for her går pinnene for fullt. Men jeg har ikke hatt så mye å vise frem enda.
Men nå er høsten her og jeg vil vise den deilige halsen jeg holdt på med i ferien Oppskriften er både norsk og gratis Patentstrikket hals : Brioche stitch Cowl by Marte Helgetun
Jeg har ikke så mye erfaring med å strikke patent men liker godt strukturen i mønsteret. Så da passet det fint å starte med å lage en hals. Jeg kom over Fin i DSA og 4 nøster var det jeg trengte til denne oppskriften som skal strikkes på pinner nr 5 med dobbelt garn til det ikke er mer igjen.
Dette går seint men ga mersmak allikevel. Jeg er fornøyd med den deilige halsen min, som jeg sydde sammen med en vri. da kan jeg surre den 2 ganger rundt hode.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar