søndag 10. april 2016

Istapp

Istapp er en redesign laget av Tone Loeng og du finner oppskriften i boka Koftefest.
Jeg har brukt Rauma Tumi som er en Ull/Alpakka blanding som er litt tykkere enn anbefalt garn. Jeg har brukt pinner nr 3 og 3.5

Jeg startet med å legge opp til kragen som jeg strikket først, strikket så ned kanten. Før jeg strikket bærestykket i str 106 og delte den opp i ermer/bol.
Ved 1 prøving synes jeg den virket noe stor. Valgte derfor å felle 2 masker hver andre omgang under hver arm til jeg hadde kommet ned i maskeantall for str 102. Prøvde igjen og den passet mye bedre, men valgte å gå ned et kvart pinne nr til i livet.
Jeg har også felt jevnt under armene istedenfor å felle hver 3 rett før arm mønster.
Har også valgt flettevrangbord i gult istedenfor forskjøvet vrangbord i grått.
Har nå flyttet inn i denne kofta som er blitt en favoritt


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar