tirsdag 25. oktober 2016

Tornerose


Tornerose av Tone Loeng er en oppskrift fra Koftefest.
Jeg har brukt Holst Supersoft i fargene Margenta, Ecru, Spring, Aqamarine og Tiffany hvis du ønsker å vite mer om mitt prosjekt finner du farger og hvor mye som gikk med her
 
Jeg har valgt å bruke flette vrangbord.Jeg har også valgt høy vrangbord på bolen, noe som gjorde at jeg ikke ville ha blomsterborden nede. Det ble litt mye siden den da ville ha kommet mye høyere.
Ønsket også å dra bunnfargen opp i mønsteret, derfor har jeg byttet litt om på fargene. Ved prøving ser jeg at siden jeg har brukt garn som er litt tynnere enn i oppskriften burde jeg nok ha gått opp i str. Jeg har derfor satt på stolper
Var veldig spent på hvordan Holst garnet ville bli i vask så jeg strikket en prøvelapp med alle fargene som jeg vasket i maskinen. Det fungerte flott.

Som mange kanskje har fått med seg kommer Tone Loeng ut med ny koftebok i  disse dager.  Den offisielle publiseringen skal være på Hillevåg ullvarefabrikk torsdag denne uken. Dette har jeg planer om å få med meg, ekstra stas er det når en har vært med å strikke et par modeller. Boka er jeg jo også spent på selv om jeg har sett endel av de flotte koftene som er i denne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar