søndag 18. desember 2016

Lea`s kofte


Vakre Lea`s fra Tone Loeng er en oppskrift fra Sagakofter

Jeg synes mønstert er så enkelt og rent.

Mønsteret etter inspirasjon fra romanserien Karoline. Blomsten er Finnmarkspors

Dette er en rundfelling strikket ovenfra i utgangspunktet, men det er laget mulighet for å strikke den nedefra i boken også.

Vrangbordene er spesielle for de er strikket etter gammel teknikk, som gjør at en bare strikker rett. Med 1 farge om gangen. Den er tett og stødig

Her er det brukt PT2 i frisk grønn, gammelrosa og hvitt.

Jeg har brukt forskjellige pinnestørrelser for å holde strikkefastheten som er blitt standard i Tone Loeng sine kofter.

Nok en gang har hun klart å lage en flott bok som har hennes særpreg som er friske og uvanlige farge kombinasjoner sammen med utradisjonelle snitt. Som kanskje ikke er det man ønsker seg ved 1 øyekast. Men som jeg er blitt positivt overasket over hvor flotte og enkle de egentlig er å lage. Så nå ønsker jeg meg litt flere timer i døgnet sånn at jeg kunne ha tid til å lage noen flere.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar